Saturday, December 12, 2009

Pencarian Jurulatih Seni Silat Setiabakti Negeri Johor & Penubuhan Akademi Alam Satria


Assalammualaikum dan salam sejahtera..

Sudah sekian lama tidak update blog nie.. Untuk post kali nie, saya ingin mewawarkan 2 pengumuman besar untuk peminat seni beladiri untuk bergabung dengan saya dalam usaha mengembangkan warisan budaya kita ini..


Pencarian Jurulatih-jurulatih untuk daerah negeri Johor (Kluang, Batu Pahat, Mersing, Pontian, Kulai Jaya, Segamat, Muar, Ledang, Kota Tinggi)... Bagi sesiapa yang berminat untuk bersama-sama mendalami ilmu buah pukulan setiabakti dan menjadi jurulatih untuk pertubuhan Seni Silat Setiabakti sila hubungi saya 0127976977 (Alwee Shamrin )

Teknik Buah Pukulan Setiabakti ini terlalu mudah untuk dipelajari merangkumi buah untuk pertahanan dan buah serangan.Penguasaan dalam tahap yang cepat. Untuk pelatih dari kawasan JOHOR yang benar-benar berminat untuk menjadi jurulatih, saya akan mengajarnya sampai ke tahap yang paling maksimum dan boleh didemokan, biarpun serangan tanpa dirancang.. InsyaAllah.. Semuanya dengan izin Allah.. Seterusnya akan saya bawa ke Kuala Lumpur berjumpa dengan Guru Dahlan untuk di ijazah dan ditauliahkan sebagai Jurulatih.. Rebutlah peluang keemasan ini..

Satu daerah satu jurulatih sahaja... Teknik pembelajaran secara bergelanggang singkat dan drill. Tempat belatih akan diaturkan selepas mendapat persefahaman.

Hugbungi saya segera 0127976977 - alweeshamrin@gmail.com



--------------------------------------------------------------------
PENGUMUMAN KEDUA

InsyaAllah sebelum akhir tahun ini atau awal tahun hadapan saya akan mendaftarkan satu pertubuhan iaitu "AKADEMI ALAM SATRIA" secara rasmi melalui Pertubuhan Belia (ROY)..Dan saya akan membuat pendaftaran dengan pesaka. Didalam akademi ini kita akan fokuskan perjuangan kepada aliran beladiri khususnya silat.

Cadangan saya ialah kita akan berkerjasama untuk mewujudkan dana untuk memiliki satu studio GYM Silat (Dojo) di daerah JOHOR BAHRU yang mana kita boleh gunakan untuk mengembangkan ilmu persilatan mengikut cara yang terkini, modern dan memberi keselesaan kepada pelatih-pelatih silat. Selain dari pembukaan studio banyak lagi agenda perjuangan warisan budaya ini akan diperbincangkan.

Saya sendiri akan mengajar 3 displin beladiri dalam akademi ini iaitu Silat Setiabakti, BETAKOS dan Silat Olahraga.

Bagi sesiapa yang berminat dan sanggup untuk memberi komitmen yang tinggi dalam perjuangan ini menyertai Akademi Alam Satria sila hubungi saya Alwee Shamrin 0127976977 - Terutamanya yang duduk disekitar Johor Bahru - Senai - Kulai - Pasir Gudang dan yang seangkatan denganya..

Saya hanya perlukan 7 orang yang benar-benar mampu untuk memberi komitmen sahaja.. Tidak kira ada pengalaman silat atau tidak, yang penting KOMITMEN.

Rujuk http://akademialamsatria.blogspot.com

No comments: